ŐSZI DEPRESSZIÓ?

2014. 10. 31.


 
Berkesi István
2014. 10. 31.
Berkesi István
kommentek

Amikor elmúlik a Vénasszonyok nyara és beköszönt az igazi, hűvös, nyirkos, ködös ősz, akkor könnyen eluralkodhat rajtunk az általános fáradtság és depresszió.

Ennek oka a napsütéses órák drasztikus csökkenése, hiszen ilyenkor bármikor lehetnek olyan időszakok, amikor napok telnek el anélkül, hogy kibukkanna a felhők mögül a nap. A fény hiánya nagyon megterheli szervezetünket, jóval kevesebb szerotonint termel, mint a nyáron megszokott. A szerotonin egy esszenciális aminosavból, a tryptophan-ből képződik és ez felel a jó közérzetünkért, hangulatunkért. A tryptophan alaphelyzetben nem található meg szervezetünkben, a bevitt táplálékunkkal érkezik, mint a tej/tejtermékek, szárnyasok húsa, marhahús, tojás, borsó, dió, mogyoró és burgonya. 

ÁLOMFEJTÉS

2014. 10. 22.


 
Kozma Katalin
2014. 10. 22.
Kozma Katalin
kommentek

Sigmund Freud a pszichoanalízis atyja 1900-ban jelentette meg az Álomfejtés (eredeti címe: Die Traumdeutung) című korszakalkotó művét. Freud a kötetben arra tesz kísérletet, hogy megmutassa: az álom értelmezhető, azonban nem azokkal a technikákkal, mint elődjei gondolták.

Az egyik ilyen technika a szimbolikus módszer, mely szerint az álom egész tartalmához rendelnek valamilyen jelentést. Erre már a Bibliában is láthatunk példát, amikor József megfejtette a fáraó álmát a hét bő és a hét szűk esztendőről. A másik egyfajta kódolási módszer, amikor az egyes motívumokat, megjelenő képeket külön-külön magyarázzák például egy álmoskönyv segítségével.

Freud ezzel szemben úgy véli, hogy álmaink korántsem fantáziánk értelmetlen, összefüggéstelen csapongásai az éjszaka folyamán. Az álmok komoly jelentőséggel bíró tartalmat hordoznak, képet adnak személyiségünkről, elfojtott vágyainkról, megélt traumáinkról.

ÉRDEKESSÉGEK AZ ALVÁS VILÁGÁBÓL

2014. 10. 16.


 
Szilágyi Márta
2014. 10. 16.
Szilágyi Márta
kommentek

Amikor az alvás szót halljuk, egy nyugodt éjszakai pihenést képzelünk el, mely a testi-lelki regenerációnkat szolgálja. Számos tanulmányt és cikket olvashattunk már arról, hogy mennyire fontos az egészséges alvás, azonban sok más érdekes tudnivalót rejt még ez a világ.

Tudta-e például, hogy az orvostudomány jelenleg több mint 80 féle alvászavart ismer? Gondolta volna, hogy az ember hosszabb ideig képes evés nélkül életben maradni, mint alvásmegvonással?

A továbbiakban összegyűjtöttünk még néhány érdekességet: 

Tanulmányok szerint a nőknek egy órával több alvásra van szükségük, mint a férfiaknak, amennyiben nem alszanak eleget, hajlamosabbak a depresszióra.

REGGELI LUSTÁLKODÁS

2014. 10. 10.


 
Bartos Zsuzsa
2014. 10. 10.
Bartos Zsuzsa
kommentek

"Itt van az ősz, itt van újra". A hűvösebb idő beköszöntével egyre elcsigázottabbá, egyre fáradtabbá válunk. Az elkövetkező időszakban szükségünk lesz immunrendszerünk tartalékaira, hogy könnyebben vészeljük át a hideg hónapokat és jobban viseljük a megpróbáltatásokat. 

Az alábbi kis trükkökkel elejét vehetjük a fáradtságnak, legyengülésnek!

Ébredjünk kellemesen! Bizonyára mindannyian nehezebben ébredünk, különösen, ha kint még sötét és hideg van. Érdemes egy lágy, kellemes dallamot beállítani ébresztőnek, mielőtt azonban kikelnénk az ágyból, adjunk magunknak pár percet. Hagyjunk időt a szervezetünknek, hogy összeszedje magát, majd nyújtózzunk egy nagyot. A hosszabb, felbecsülhetetlen lustálkodást hagyjuk hétvégére, nagyon jót tesz ugyanis a hét közben leterhelt, alváshiányban küszködő szervezetnek.

A 30-AS ÉVEK SZÉPSÉGE

2014. 10. 08.


 
Sziklai Viktória
2014. 10. 08.
Sziklai Viktória
kommentek

Idén ősszel a 30-as évek szépségét női szemmel szerettük volna bemutatni kedves vásárlóinknak.

Ebben a korban egy igazi nő már mindent megtett a szépségéért, szerette a finom anyagokat, különböző ápolószereket és kellemes illatokat.

Enteriőrünk egy olyan szobát mutat be, amelyben egy korabeli hölgy könnyen el tudott volna készülni az esti mulatságra. MÁK és KAMÉLIA divatszíneinket alkalmazva egy igazán nőies, elegáns, mégis modern teret láthatunk magunk előtt, melyből jól látszik, hogy mennyire könnyen visszahozhatjuk otthonunkba egy-egy régebbi kor hangulatát.

TRADICIONÁLIS PEHELYPAPLAN

2014. 10. 02.


 
Szilágyi Márta
2014. 10. 02.
Szilágyi Márta
kommentek

A jó minőségű pihékből készített pehelypaplan ma is igazi kincs, annak ellenére, hogy csak nem régóta mindennapi tartozéka ágyainknak. Az emberek kezdetben levelekkel, szalmával és állatbőrökkel próbálták megtartani testük melegét, melyeket később gyapjútakarókra cseréltek.

Az angol-ír származású úriember, Thomas Nugent a 18. században Németország különböző területein utazgatott, tapasztalatait levél formában publikálták, melyek egy képzeletbeli barátjához szóltak. A század közepe fele Vesztfáliában (Németország nyugati részén elhelyezkedő tartomány, fővárosa Düsseldorf) járt, ahol meglepve tapasztalta, hogy az ott élő emberek nem a megszokott ágyneművel, hanem tollal töltött téglalap alakú felső párnával takaróztak és maguk alá is egy hasonlót helyeztek.