7 DOLOG, AMIT TUDNOD KELL AZ INSOMNIÁRÓL!

2017. 01. 19.


 

Tudjuk, hogy mennyire fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás a fizikális és mentális egészségünk számára, ezért felsorolunk hét fontos tényt, amit tudnod kell, ha úgy érzed, hogy komoly alvási problémákkal küzdesz.

1. Ne hallgass azokra, akik azt mondják, hogy mindenkinek 8 óra alvásra van szüksége. Minden ember más és más, szervezetünknek különböző igényei vannak. Maradj fenn tovább, vagy menj korábban a hálószobába, ha elég fáradtnak érzed magad.

2.Ha korábban kinyílik a szemed, mint kellene, ne feküdj az ágyban azt remélve, hogy majd visszaalszol. Kelj fel inkább, és csinálj valami hasznosat! Haszontalan azt számolgatni, hogy mennyit kellett volna még aludnod, csak felesleges gyötrelem az agyadnak.

3. Ha mégis abban a szituációban vagy, hogy el kéne szenderegned, tedd a következőt: fókuszálj a légzésedre. Figyeld meg, melyik testrészeid mozognak eközben. Lélegezz ki, és be!

Majd fókuszálj a homlokodra. Milyennek találod? Feszültebbnek, vagy ellazultnak? Ugyanígy érdemes vizsgálatot végezni a szemhéjaddal, orroddal, karjaiddak,lábaiddal is.

4. Ha nem vagy biztos benne, hogy imsomniában érintett vagy, akkor kérdezd meg párodat, közeli hozzátartozóidat, barátaidat, ők hogyan érzékelik.

5. Legfontosabb, hogy ne ijedj meg! Einsteinnek, Teslának és Edisonnak se volt szükége 7-8 óra alvásra naponta. Gondolj bele inkább, hogy milyen hasznos dologgal tudod tölteni az idődet addig, míg nem jön álom a szemedre.

6. Reméljük, hogy nem gondoltál arra, hogy gyógyszerekkel gyógyítsd magad. Sajnos ezek az eszközök nem oldják meg a problémákat, ráadásul újabbakat szülnek.

7. Ha ezek után mégis úgy gondolod, hogy problémáid komolyak, kérdéseiddel és panaszaiddal feltétlenül fordulj orvoshoz!

Sziklai Viktória

Marketing vezető



Kommentek