Ébredj könnyen!

2017. 05. 17.


 

Te is azok közé tartozol, akiknek minden munkanap egyik legkomolyabb kihívása, hogy egyáltalán ki tudsz-e kelni az ágyból? 

Ha számodra is nehéz ügy a felkelés, íme néhány trükk, amely segíthet átvészelni a reggeleket: 

Motiváció

Tűzz ki egy csábító célt! Ha szeretnél együtt reggelizni a családoddal, vagy még munka előtt tornáznál egy rövidet, talán könnyebben kipattansz az ágyból.

Ütemezés

Ha későn fekszel le, reggel pedig alíg bírod magad kiküzdeni a párnák közül, akkor esélyes, hogy a melatonin termelésed nincs egyensúlyban a teáltalad diktált alvási ütemezéssel.Kísérletezd ki a számodra ideális elalvási és ébredési időpontot. Tegyél egy próbát: pédául  ha kicsit korábban lefekszel, lehetséges, hogy könnyebben ébredsz. 

Kütyümentes övezet

A képernyő fénye nagyon káros hatással van az alvásunkra. Tartsd távol tartod magad a kütyüktől este: csak semmi telefon, e-book,  laptop vagy tévénézés. Elalvás előtt egy órával kapcsolj ki mindent és inkább hagyományos könyvet olvass!

Víz

Felkelés után mosd meg hideg vízzel az arcod! Ha fáradt, piros a szemed, akkor a lehunyt szemeidre hosszan folyass hideg vizet. A hideg víz azonnal felfrissít, összehúzza az ereket. Kávé helyett, - vagy előtt - igyál egy nagy pohár vizet!

Egészséges ágy

Nem mindegy, hogy milyen környezetben próbál meg pihenni a tested. Ha a matacodon jól látható mélyedés árulkodik arról, hogy melyik részét használod leginkább, akkor ideje lecserélni. Ugyanilyen fontos lehet a jól megválasztott ágynemű: nyáron válassz nyári paplant, fordíts figyelmet a jól szellőző ágyeműhuzatra és a jó alátámasztást biztosító párnára is. 

Fény

Az este folyamán érdemes fokozatosan csökkenteni a lakás megvilágítását, reggel viszont hamar húzd el a függönyt, húzd fel a redőnyt, és nézz ki a napfényre! 

Jó levegő

A friss levegő az elalvást és az ébredést egyaránt segíti. Az ágyból kikelve nyiss ablakot, és lélegezz mélyeket.

Nyújtás

Reggel az izmok még merevek, ezért érdemes nagy nyújtózásokkal felébreszteni a tested. Ásítozz, dörzsöld, masszírozd meg az arcodat, nyakadat, ezzel is elősegíted, hogy az alvásban elgémberedett izmaid fokozatosan aktiválódjanak. Pár perc reggeli jóga, egy napüdvözlet gyakorlatsor is csodákat művel! 

 

 

Billerbeck Budapest Kft. csapata

Csapat



Kommentek