Forró éjszakák, álmos reggelek

2017. 06. 28.


 

Mit tegyünk, ha a hőségben a fáradtság ellenére sem jön álom a szemünkre?

A nyári alvászavar meglehetősen gyakori jelenség, és ahogy közeledünk az Északi- vagy a Déli-sarkhoz, annál több az érintett. A sarkok felé haladva nemcsak a téli éjszakák egyre hosszabbak, hanem a nyári nappalok is. 

Sötétítsünk be!

Az ember alapvetően sötétben alszik és világosban aktív. Ez a rendszer zavarodik össze egy kissé nyáron, amikor megnyúlnak nappalok. Egy felnőtt ilyenkor is igényelné ugyanazt a napi 7-8 órányi pihenést, mint korábban, ám az alvást támogató hormon csak sötétben termelődik a szervezetben. Emiatt „ébreszt fel” olyan könnyen bennünket az ablakon bekukucskáló fény. Aki túl korán ébred nyáron, jól teszi tehát, ha hálószobáját alaposan besötétíti éjszakára, esetleg szerezzen be szemtakarót!

Gyógynövények

Az el- és átalvást elősegíthetjük olyan nyugtató, altató hatású gyógynövényekkel, mint a valeriána, a komló vagy a citromfű. 

Csendet!

Érdemes kiiktatnunk a zavaró zajokat is, ha máshogy nem, hát füldugóval. 

Nyári ágynemű

Fontos, hogy jól szellőző ágyneműt - pl lenből, vadselyemből, vagy pamutból készült nyári paplant - és lenge hálóruhát válasszunk!

 

Billerbeck Budapest Kft. csapata

Csapat



Kommentek