Hogyan álmodjunk tudatosan?

2017. 06. 12.


 

10 lépéssel állítólag meg lehet tanulni!

A tudatos álmot a legtöbben spontán élményként tapasztalják meg, de néhány módszer segítségével akaratlagosan is előidézhető. Ezek közül talán a legegyszerűbb és legismertebb a Paul Tholey (1937-1998) által leírt technika.

"A következő alapgondolat vezetett: ha sikerül kifejlesztenem azt, hogy éber állapotban kritikusan tudjak viszonyulni ahhoz a tudatállapothoz, amiben vagyok - úgy, hogy felteszem magamnak a kérdést: vajon most ébren vagyok-e, vagy álmodom -, akkor ezt a kritikus viszonyulást az álomállapotra is át lehet vinni. Az álomélmények olyan szokatlanok, hogy rendszerint felismerhető, hogy álmodunk.

Tholey fogalmazta meg a tudatos álmodás elsajátításának tízparancsolatát is.

1. Naponta többször komolyan tedd fel a kérdést: ébren vagy-e vagy csak álmodsz?
2. Intenzíven képzeld azt eközben, hogy álmodsz!
3. Ellenőrizd közvetlen és távolabbi múltad, nem ütközöl emlékezetkihagyásba?
4. A kritikus (első) kérdést minden olyan szituációban tedd fel magadnak, ami egy álomra is jellemző lehet.
5. Akinek visszatérő álmai vannak, minden olyan szituációban tegye fel magának az első kérdést, amely hasonlít valamelyik visszatérő álmához!
6. Gyakran élsz át olyan extrém álomszituációkat, ami a valóságban nem fordulhat elő, mint például repülés, lebegés? Ha igen, akkor próbáld éber állapotban is beleképzelni magad és közben ügyelj a 2. pontra!
7. Azzal a gondolattal aludj el, hogy tudatos álmod lesz, tedd ezt akkor is, ha napközben alszol!
8. Ha eleinte rosszul emlékszel az álmodra (normál, nem tudatos!), vezess álomnaplót!
9. Határozd el, hogy álmodban megvalósítasz egy egyszerű cselekedetet!
10. Rendszeresen, de ne makacsul és görcsösen gyakorolj! Ne tűzz ki határidőt és légy türelmes!

Billerbeck Budapest Kft. csapata

Csapat



Kommentek