HOGYAN BEFOLYÁSOLJA AZ ALVÁS A KARRIEREDET?

2016. 03. 24.


 

Tudtad, hogy a kevés alvás csökkentheti a munkahelyi teljesítményed is?

Mai rohanó világunkban, zsúfolt napjainkban alvásra alig jut idő. A napi stressz, az időjárás változásai vagy egy késő esti, nehéz vacsora is okozhat álmatlan éjszakákat.

Egy átlagos felnőttnek 7-9 óra közötti alvásra van szüksége naponta. Azok, akik 6 óránál kevesebbet alszanak, bizonyítottan kevésbé hatékonyak a munka végzés során. Akik rendszeresen 5 óránál kevesebbet alszanak, olyan agyműködést produkálhatnak, akár egy ittas sofőr. Csökkent reakciókészség, koncentrációvesztés, lassúság.

A kialvatlanság negatív hatással van a kreativitásra és az innovációra. Aki nem alszik eleget, megnövekedik a stressz szintje, ami hátráltatja a munkavégzést és csökkenti a motivációt. Ha valaki kialvatlan, akkor ingerlékenyebb, rossz kedvűbb és gyakrabban elfelejti a teendőit. Szélsőséges esetben, akár hallucinációt és szorongást is okozhat.

A pihentető és egészséges alvás elengedhetetlen része az életünknek, ezért érdemes néhány egyszerű szabályt betartani. Kutatások kimutatták, hogy a lefekvés előtti mobilozás és egyéb elektronikai eszközök használata meghosszabbítja az elalvás folyamatát. Lefekvés előtt érdemes kicsit mozogni és kerülni a koffein tartalmú italok fogyasztását. A megfelelő minőségű ágy és ágynemű lehetővé teszi a kényelmes pihenést.

Sziklai Viktória

Marketing vezető



Kommentek