MOVEMBER-MOZGALOM

2014. 11. 24.


 

Az ausztráliai Melbourne-ből induló kezdeményezés eleinte csupán 30 férfitaggal büszkélkedhetett. A 2003-ban indult MOVEMBER, 10 év alatt egy 4 millió fős mozgalommá nőtte ki magát. A résztvevők száma folyamatosan emelkedik, évről évre újabb és újabb bajszok díszítik az arcokat. A mellrák rózsaszín szalagos kampányához hasonlóan ezt is mindenki saját ízlésének megfelelően hordhatja, más méretben, más formában, saját egyéniségéhez illeszkedve lehet támogatni a prosztatarák elleni küzdelmet. 

A Movember mozgalom sohasem működött volna, ha nem a dolog humoros oldaláról közelíti meg a férfiakat. Egy férfi érdeklődését nem lehet felkelteni jól megtervezett divatos pólókkal, kitűzőkkel, őket nem a divat oldaláról kell megközelíteni. A bajszokhoz tartozó régi kort idéző megjelenéssel és sztereotípiákkal egy olyan mozgalom jött létre, ami felkelti érdeklődésüket, szívesen hallgatják meg céljaikat és csatlakoznak is a mozgalomhoz. 

A mozgalom célja nem csupán az, hogy felhívja egy bizonyos betegségre a figyelmet. A cél az, hogy a férfiak is foglalkozzanak magukkal, figyeljenek oda az egészségükre és járjanak rendszeres szűrővizsgálatokra. A nők sokkal könnyebben és nyitottabban beszélnek egészségükről, könnyebben mondják el, ha pl. nőgyógyásznál jártak és akár barátnőikkel meg is beszélik az eredményeket. Ez a kampány segíthet abban, hogy a férfiak is nyitottabban forduljanak az egészségüket érintő kérdésekhez. 

Nem számít, hogy ki milyen nemű. Ez egy olyan kezdeményezés, ami lehetőséget ad arra, hogy mindenki nyíltan beszéljen az egészségéről vagy esetleges problémáiról. A Billerbeck Budapest Kft. csapata is csatlakozott a mozgalomhoz és az alábbi képpel szeretnénk ihletet adni azoknak, akik még nem tették ezt meg

Sziklai Viktória

Marketing vezető



Kommentek